На овој страници се налазе задаци за вежбање и то и за оне који желе
да утврде своје знање и за оне који желе да још мало вежбају, јер нису
сигурни шта и колико могу.
Само напред, није тешко бити добар ђак.
ТРЕЋИ РАЗРЕД
ОБЛАСТ: СТАНИШТА И ЖИВОТНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ
А ево и провере:
ОБЛАСТ: НЕЖИВА ПРИРОДА
А ево и провере:
ОБЛАСТ: ОРИЈЕНТАЦИЈА У ПРОСТОРУ И РЕЉЕФ
А ево и провере:
ДРУГИ РАЗРЕД
Само напред, није тешко бити добар ђак.
ТРЕЋИ РАЗРЕД
ОБЛАСТ: СТАНИШТА И ЖИВОТНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ
А ево и провере:
ОБЛАСТ: НЕЖИВА ПРИРОДА
А ево и провере:
ОБЛАСТ: ОРИЈЕНТАЦИЈА У ПРОСТОРУ И РЕЉЕФ
А ево и провере:
ДРУГИ РАЗРЕД
1.
Напиши назив наше школе:
_____________________________________
2.
Међу следећим речима заокружи називе
школских просторија:
КУПАТИЛО,
УЧИОНИЦА, КУХИЊА, ДНЕВНА СОБА, ФИСКУЛТУРНА
САЛА, ХОДНИК, БИБЛИОТЕКА, ТАВАН, ДВОРИШТЕ, ТРПЕЗАРИЈА,
КАБИНЕТ
3.
Међу следећим занимањима заокружи
називе занимања људи који раде у школи:
ПЕКАР,
БИБЛИОТЕКАР, ВАТРОГАСАЦ, УЧИТЕЉИЦА, КУВАРИЦА,
ПЕДАГОГ, НАСТАВНИК, ПСИХОЛОГ, ВОЗАЧ, ДОМАР,
ДИРЕКТОР,
ТЕТКИЦА, КРОЈАЧ
4.
Напиши једно школско правило: _______________________________
5.
Заокружи начине кретања које ти
најчешће користиш:
ПУЗИМ,
ХОДАМ, ПЛИВАМ, ТРЧИМ, ЛЕТИМ, КОТРЉАМ СЕ, СКАЧЕМ
6. Заокружи
најлакши начин покретања БУРЕТА:
НОШЕЊЕ, ПОДИЗАЊЕ, КОТРЉАЊЕ, ВУЧЕЊЕ, БАЦАЊЕ, ШУТИРАЊЕ
7.
Поређај делове дана по правилном редоследу:
__
ВЕЧЕ __ ПОДНЕ __ ЈУТРО __ НОЋ __
ПОСЛЕПОДНЕ __ ПОПОДНЕ
8. Наброј
редом дане у седмици.
9. Наброј
редом месеце у години.
10. Наведи називе годишњих доба.
11. У ком месецу почиње школска година?
12. У ком годишњем добу обданица траје дуже од ноћи?
13. Када се завршава један и истовремено почиње нови дан?
14.
Где све има ваздуха?
15.
Допуни реченице:
Ваздух
_______________ боју, мирис и укус.
Има
_______________ предмета у коме се налази.
Ваздух
можемо да осетимо када се ____________________.
Кретање
ваздуха у природи зове се ____________________.
16.
Како се зове део дана у коме нас Сунце осветљава и греје?
17.
Шта настаје када Сунчева светлост падне на неки непровидан материјал?
18. Заокружи реч ДА ако је тврдња тачна, односно реч НЕ ако није
тачна:
Сенка
је исте боје као предмет или
бић
ДА НЕ
Сенка
је у подне
најкраћ
ДА НЕ
У
касно поподне сенка је дугачка и
танка.
ДА НЕ
19.
Од чега зависи дужина сенке?
20.
Допуни реченице:
Биљке
на земљишту _______ . Неке животиње у земљи ___________, чувају ________
или се _______ од непријатеља. Човек на земљишту _____ биљке.
21.
Наведи неке врсте земљишта.
22.
Живим бићима на нашој планети неопходни су: ________, ____________,
__________________
, Сунчева ______________ и _________________.
23.
Заокружи оно што убрајамо у живу природу:
ВОДА
ЉУДИ
ЖИВОТИЊЕ
ВАТРА
БИЉКЕ
24.
Прочитај следеће тврдње и заокружи ДА или НЕ:
Живим
бићима није потребна
храна. ДА
НЕ
Жива
бића расту и развијају
се.
ДА НЕ
Жива
бића се не размножавају.
ДА НЕ
Жива
бића
дишу.
ДА НЕ
25.
Који део тела користиш за кретање?
26.
Које делове тела користиш за савијање руку и ногу?
27.
Који део тела користиш за окретање главе?
28.
Наведи три животиње које лете.
29.
Наведи три животиње које пливају.
30.
Наведи три животиње које пузе.
31.
Наведи три животиње које скачу.
32.
Који део тела користи јеж за одбрану?
33.
Допуни реченице:
Видиш
зато што имаш ______
. Чујеш зато што имаш ______.
Мирис осетиш
јер имаш _____.
Укус
препознаш зато што имаш ______.
34.
Којим чулом можеш да осетиш да ли је нешто храпаво или глатко?
35.
Наведи основне делове биљке.
36. Повежи животињу са њеним
стаништем:
ЖАБА
КРАВА
СВИЊА
РИБА
ОВЦА
КОЊ
БАРА
|
ТОР
|
ЛИВАДА
|
РЕКА
|
ШТАЛА
|
ШУМА
|
СВИЊАЦ
|
ЖИВИНАРНИК
|
МЕДВЕД ЛИСИЦА СКАКАВАЦ
КОКОШКА ДЕТЛИЋ ЛЕПТИР
37.
Упиши одговарајуће слово: Т (тачно) или Н (нетачно):
Крава
даје месо и млеко.
____
Свиња
се оглашава блејањем. ____
Пас
чува кућу и помаже у лову. ____
38.
Допуни породице животиња:
ПЕТАО,
__________________ , ___________________
БИК,
_____________________, ___________________
39.
Препознај биљку према опису: Црне су и слатке. Од њих се прави слатко. Пуне су
ситних семенки. Расту у шуми.
То су _______________________________.
40. Повежи биљку са њеним стаништем:
КУКУРУЗ ДЕТЕЛИНА ЈЕЛА ШАРГАРЕПА ХРАСТ ЛОКВАЊ ШЉИВА
БАРА
|
ЊИВА
|
ЛИВАДА
|
ВРТ
|
ПОВРТЊАК
|
ШУМА
|
ВОЋЊАК
|
ВИНОГРАД
|
РОГОЗ МАСЛАЧАК ПАПРИКА РУЖА ВИНОВА
ЛОЗА ПШЕНИЦА ПЕЧУРКЕ
41. У којим стањима се вода појављује у
природи?
42. Заокружи слова испред тачних
одговора:
а) У ваздуху има водене паре.
б) Вода се хлађењем претвара у лед.
в) Ваздуха има свуда око нас, па и у
земљишту.
г) Ваздух се при загревању шири.
д) Ветар настаје кретањем ваздуха у
природи.
ђ) Ваздух можемо да видимо, али не
можемо да га осетимо.
е) Ветар помаже биљкама у размножавању.
ж) Рибе у води дишу.
з) Сенка је исте боје као предмет или
биће.
и) Сенка је у подне најкраћа.
ј) Прскањем и вештачким ђубрењем човек
не загађује земљиште.
к) Загађивањем земљишта загађују се
биљке које на њему расту.
л) Сунце загрева и осветљава воду,
ваздух, земљиште, биљке, животиње...
43. Заокружи назив најплоднијег
земљишта:
песак
хумус
глинуша шљунак
44. Наведи особине ваздуха.
45. Шта би урадио кад би се затекао у
загушљивој просторији? Зашто?
46. Шта би се десило са нашом планетом
када би Сунца нестало?
47. Због чега је земљиште важно
животињама?
48. На који начин човек загађује воду,
ваздух и земљиште?
49.
На линије напиши у која три стања се јавља вода у природи:
1.______________________
2.______________________
3.______________________
50.
Вода у чврстом стању назива се _______________.
Вода у гасовитом стању назива се
___________________________________.
Вода у рекама, језерима и морима је у _________________________
стању.
51.
Када воду ставимо у замрзивач, она ће прећи у:
а) течно стање
б) чврсто стање
в) гасовито стање
52.
Наведи где све у природи има воде.
53.
Наведи особине воде.
54. Наведи све родбинске односе.
55. Шта знаш о саобраћају:
Како путујеш од куће до школе?
Наведи називе неких улица којима пролазиш кад идеш у школу.
Тротоар је површина намењена кретању пешака ДА НЕ
Шта значе боје на семафору? црвена , жута ,зелена.
Којом страном пута треба да се крећу ђаци у колони?
Ко регулише саобраћај?
Наведи пет саобраћајних знакова.
54. Наведи све родбинске односе.
55. Шта знаш о саобраћају:
Како путујеш од куће до школе?
Наведи називе неких улица којима пролазиш кад идеш у школу.
Тротоар је површина намењена кретању пешака ДА НЕ
Шта значе боје на семафору? црвена , жута ,зелена.
Којом страном пута треба да се крећу ђаци у колони?
Ко регулише саобраћај?
Наведи пет саобраћајних знакова.

































